Zagraniczne wyjazdy serwisowe

Rozwój zawodowy i dobre wynagrodzenie

Po zdobyciu odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego na stanowiskach spawacza, ślusarza lub szlifierza pracownicy Seaking Poland mogą brać udział w wyjazdach serwisowych do stoczni. Przeprowadziliśmy wywiady z kilkoma osobami, które brały udział w delegacjach i podzieliły się informacjami o szczegółach tego rodzaju pracy. Poniżej przedstawiamy zebrane informacje.

PO CO SĄ ORGANIZOWANE WYJAZDY SERWISOWE?

Wyprodukowane w Czarnkowie wyposażenie gastronomii statków wysyłane jest do stoczni, w której budowany jest konkretny statek. Na miejscu pracuje wiele ekip instalujących różne elementy wyposażenia i instalacji. Są to pracownicy z różnych krajów i firm. Seaking Poland również deleguje swoich pracowników do montażu swoich wyrobów. Odpowiednio przygotowani pracownicy znający nasz asortyment i posiadający doświadczenie zawodowe dbają o wysoką jakość instalacji mebli i urządzeń, które produkujemy.

Obecnie pracownicy najczęściej są delegowani do stoczni w Niemczech lub Francji. Czasami zdarzają się wyjazdy reklamacyjne do bardziej egzotycznych miejsc jak Hiszpania, Singapur czy Bahama ale nie są to regularne, planowane wyjazdy.

JAK NALEŻY SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO WYJAZDU?

Pracownicy, którzy kilkukrotnie wyjeżdżali na serwis dużą wagę przywiązują do kontaktu z bliskimi, którzy zostają w kraju. Niezależnie od sytuacji rodzinnej czy towarzyskiej większość z nich podkreśla aby pamiętać o zabraniu ze sobą dobrego sprzętu (telefon, tablet, laptop) umożliwiającego kontakty. Dobrze jest ustalić z kimś zaufanym w Polsce, że gdyby się zdarzyło coś niespodziewanego taka osoba zajmie się naszymi sprawami podczas nieobecności.

Pracownicy ponadto organizują sobie samodzielnie wyżywienie w czasie całego pobytu. W zależności od preferencji i umiejętności gotują sobie sami lub zabierają z domu gotowe potrawy (np. weki w słoikach). Zwykle w okolicy domu jest dobrze zaopatrzony sklep spożywczy, w którym można robić zakupy. Grupa ma do dyspozycji busa, który ułatwia transport większych ilości produktów.

Trzeba pamiętać, że w czasie wyjazdu żyje się pracuje w grupie. Ważne jest aby być nastawionym na współpracę i być tolerancyjnym dla innych osób. Każdy z nas jest inny i trzeba się ze sobą zgrać mieszkając w jednym domu i pracując w parach.

NIE SAMĄ PRACA SIĘ  ŻYJE. CO MOŻNA ROBIĆ W CZASIE WOLNYM?

W zależności od miejsca pobytu i pory roku rozrywki są różne. Latem we Francji można udać się na plażę, odwiedzić okoliczne bary czy zwiedzić urokliwą okolicę nad oceanem. W domach jest telewizja i interet, co przydaje się przy złej pogodzie. Część czasu zabiera oczywiście odpoczynek po pracy i przygotowywanie posiłków ale pracownicy również spędzają czas we własnym gronie grając w gry i organizując sobie czas lub uczestnicząc w lokalnych festynach.

CZY WARTO JECHAĆ?

Na pewno warto zastanowić się nad taką formą dodatkowych pieniędzy, rozwoju zawodowego i osobistego. Jest to niepowtarzalna okazja do sprawdzenia się w innych wyzwaniach zawodowych i zwiedzenia innych krajów. Jeżeli nie brałeś udziału w serwisie, a jesteś zainteresowany to zgłoś to do swojego Mistrza lub działu HR. Jeżeli nie pracujesz na stanowisku, z którego wysyłamy pracowników na serwis, to postaramy się Ciebie w miarę możliwości przekwalifikować umożliwiając wyjazd na serwis w niedalekiej przyszłości.

DLACZEGO WARTO PRACOWAĆ W DELEGACJI?

Wyjazdy zagraniczne to przede wszystkim duża wartość finansowa. Za dwa miesiące pracy w delegacji pracownik otrzymuje dodatek do wynagrodzenia
w wysokości 12 000 zł netto („na rękę”). Po odliczeniu kosztów wyżywienia można odłożyć sporą kwotę. Poza finansami wyjazd daje możliwość zwiedzania innych krajów, poznania kultury i obyczajów lokalnych społeczności. W pracy na wyjeździe pracownicy dużo się uczą, nabywają innych umiejętności, rozwijają się zawodowo.

 

Obcując na codzień w międzynarodowym towarzystwie innych ekip serwisowych można nauczyć się lub podszkolić język angielski i poznać ciekawych ludzi. Niezależnie od znajomości języka angielskiego, uczestników wyjazdu w komunikacji wspiera Team lider, który zna język i odpowiada za tłumaczenie.

Praca w stoczni to niepowtarzalna szansa aby zobaczyć jak powstaje ogromny statek od podstaw. Tego nigdzie indziej się nie zobaczy. Widzimy jak na końcu wyglądają nasze produkty, gdzie są instalowane, w jakim otoczeniu będą użytkowane. Pracując na montażu zdobywamy dużą wiedzę o tym dlaczego pewne rzeczy w firmie musimy robić w określony sposób. Rozwijamy swoje kompetencje rozwiązując problemy, które pojawiają sie na statku. Obserwujemy nowinki techniczne, którymi możemy się podzielić po powrocie do kraju.

Czasami statek wypływa ze stoczni na testy razem z pracownikami ekip monterskich, którzy w czasie kilkudniowego rejsu mieszkają na statku zakwaterowani w kajutach tak jak załoga statku i korzystają z naszych kuchni i przygotowywanych w nich posiłków. Jest to niezwykła okazja aby zobaczyć co produkujemy i jak to funkcjonuje po oddaniu do użytku. Dodatkową atrakcją jest sam rejs :).

KTO ZAJMUJE SIĘ ORGANIZACJĄ WYJAZDU I JAKIE SĄ FORMALNOŚCI?

Całość formalności związanych z wyjazdem leży po stronie Seaking Poland. Firma organizuje niezbędne dokumenty, dojazd, zakwaterownie, wyposażenie stanowiska pracy i odzież ochronną. Pracownicy nie muszą angażować własnych środków finansowych. Dodatkowo na czas wyjazdu zagranicznego Seaking opłaca dodatkowe ubezpieczenie NW i OC w Aviva dla każdego pracownika, które gwarantuje bezpłatną opiekę medyczną w kraju pobytu oraz odszkodowania w przypadku zdarzeń losowych dotyczących pracownika lub jego bagaży.

JAK WYGLĄDA PRACA W DELEGACJI?

Praca w delegacji trwa od 8 do 10 tygodni. W tym czasie pracownicy są zakwaterowani w wynajętych domach jednorodzinnych podzielonych na pokoje 1,2,3 osobowe w zależności od wielkości grupy i możliwości obiektu.  Grupa ma do dyspozycji busa, którym przyjechała z Polski aby komfortowo dojeżdżać z domu do pracy. Pracuje się w różnych godzinach, zwykle zmiany są podobne jak w firmie. W stoczni można również pracować w nadgodzinach, co jest bardzo opłacalne finansowo.

Za całą grupę odpowiada Team Leader, który uzgadnia z przedstawicielami stoczni zakres i harmonogram prac i rozdziela zadania poszczególnym członkom zespołu odpowiednio do ich kompetencji i doświadczenia. Grupy wyjazdowe liczą zwykle po 8 do 10 osób i są delegowane do różnych prac. Mamy wyjazdy na montaż fundamentów (mniejsze wymagania dla spawaczy TIG i szlifierzy, potrzeba spawaczy MAG) i instalacyjne (potrzeba wyższych kompetencji dla spawaczy TIG i szlifierzy). Często w jednej stoczni pracuje równolegle nawet 20 pracowników z SKP. W takim zespole zawsze znajdzie się miejsce dla ludzi spełniających minimalne kryteria, bez dużego doświadczenia także każdy zainteresowany może spróbować spracy na statku po odpowiednim przygotowaniu kompetencyjnym.

Ze względów formalnych maksymalnie można uczestniczyć w trzech dwumiesięcznych wyjazdach w danym roku.

Na statku ze względów bezpieczeństwa pracuje się w parach. Mniej doświadczeni pracownicy zwykle są w parze z doświadczonym opiekunem, który nadzoruje ich pracę i udziela niezbędnych wskazówek.

W stoczni bardzo duży nacisk jest kładziony na bezpieczeństwo pracy. Należy bezwzględnie stosować się do przepisów tam obowiązujacych i pamiętać o środkach ochronnych wymaganych przy konkretnych zadaniach. Łamanie zasad może być ukarane wydaleniem ze stoczni co wiąże się z utratą wynagrodzenia.

Statki stoją w dokach. W zależności od pory roku i miejsca instalacji warunki pracy są różne. Bywa gorąco lub zimno w zależności od pory roku. Zdarzają się miejsca, w których jest ciasno lub gdzie pracuje kilka grup jednocześnie. W takiej sytuacji trzeba na siebie nawzajem uważać aby praca przebiegała bez zakłóceń.

ZAINTERESOWANY? NIE ODKŁADAJ TEGO NA PÓŹNIEJ!

    Jeśli wolisz wysłać maila, napisz na rekrutacja@seaking.net.

    Jeśli chcesz spytać o szczegóły, zadzwoń pod numer 604 452 937.